ייעוץ שיווקי

woman-882568_1280

השיווק עושה לך כאב ראש? זה לא במקרה.

שפע הערוצים והאפשרויות לשיווק עושות לנו חיים קשים.
הם מקשים עלינו להתמקד וכשהשיווק לא ממוקד הוא גם לא יעיל.

בתור התחלה, כדי שהשיווק יצליח נתחיל בתוכנית שיווק.

תוכנית שיווק פשוטה וברורה שעונה בסך הכל על 4 שאלות:
- מה משווקים?
- למי משווקים?
- איפה משווקים?
- מה נחשב כהצלחה?
בלי להתפלסף יותר מדי, רק כדי שניישר קו,

מה זה שיווק?

שיווק אלו כל הפעולות שאנו עושים כדי לייצר ביקושים למוצרים ולשירותים שלנו.
אפשר לחלק את כל פעולות השיווק ל-2 סוגים:

1.שיווק ישיר. אלו כל הפעולות שאנו עושים כדי לקבל תוצאה מיידית.

לדוגמא: דף נחיתה שקורא לפעולה הוא שיווק ישיר, מודעת גוגל
הקוראת להתקשר עכשיו היא גם פעולת שיווק ישיר.

2. מיתוג: פעולות שיווק לטווח ארוך. את פעולות המיתוג אי אפשר למדוד
בטווח הקצר אם הצבנו שלט חוצות בכניסה לעיר, זו פעולת מיתוג, אנשים
לא ירכשו מאיתנו ברגע שיראו את השלט אך ככל שנתמיד ונבצע פעולות מיתוג
יכירו אותנו יותר והשיווק הישיר יהיה קל יותר.

כשחברה מוכרות מפרסמת מבצע, יש סיכויים טובים שמי שאוהב אותה יקנה.
לעומת זאת, כשעסק לא מוכר מפרסם פוסטים מגירתיים בפייסבוק לקהל שלא
מכיר אותו (קהל קר) יהיה לו קשה לייצר מכירות גם אם הפוסט סופר אטרקטיבי.

כאשר מתחילים תהליך של ייעוץ שיווקי השאלה הראשונה שאנחנו שואלים היא:

 

מי קהל היעד לשיווק?

ככל שקהל היעד מדויק יותר ומצומצם יותר כך השיווק יהיה יעיל יותר.

עולם השיווק הדיגיטלי של השנים האחרונות מאפשר לנו לפלח קהלים ברמה מעולה,
ממש ניתן לבחור עם פינצטה את מי לחשוף לתכנים שלנו ואל מי לדבר –
כדאי שנשתמש ביכולת הזו ונעבוד בצורה מאוד חדה.

כשיוצאים לקרב עם תחמושת מוגבלת כדאי להשתמש ברובה צלפים ולא במקלע אוטומטי.

 

תקציב שיווק

ללא תקציב אי אפשר לשווק. רשתות חברתיות
נותנות לנו אשליה שהשיווק נגיש וחינמי אך זו אשליה,
כדי שנוכל לייצר קהל נצטרך להשקיע זמן וכסף.
את תקציב השיווק נתכנן מראש ונגזור אותו באחוזים
מהמחזור, כלל אצבע אומר שתקציב השיווק לא יעלה
על 15% מהרווח הגולמי.

.

יעדים לשיווק:

דבר אחרון לפני שיוצאים לדרך ומתחילים תהליך שיווק הוא הגדרת יעדים.
יועץ שיווק ישאל אותך: מה יחשב בעיניך כהצלחה של התהליך?
כי יעדים מדויקים וברורים לשיווק יעשו סדר בתהליך ובעזרתם נמדוד
עד כמה התהליך אפקטיבי ומתי ואיפה צריך לעשות שינויים.

צרו קשר ונצא לדרך.

שדה זה הוא חובה.
שדה זה הוא חובה.
שדה זה הוא חובה.

תפריט נגישות