זו שאלה שמאוד קל לענות עליה,
כל עסק צריך תוכנית עסקית.
כל אחד צריך שתהיה לו תוכנית עסקית
שמבהירה לו את דרך הצמיחה שלו.
תוכנית עסקית של 342 עמודים
צבעוניים עם טבלאות, וסכמות וגרפים
תהיה טובה מאוד עבור מי שקיבל עליה תשלום.
בתור בעלים של עסק, כנראה שהיא לא תיקח אותך לשום מקום.
תוכנית עסקית היא מסמך שהמטרה שלו
היא להביא את העסק שלך מהמקום שהוא
נמצא בו, אל המקום שבו אתה רוצה שהוא יהיה.
המסמך אמור להיות פרקטי, כך שאפשר
להשתמש בו בלי ללכת לאיבוד בתוך
מבוך של הגדרות וטבלאות צבעוניות בתלת מימד.
זה יהיה הבסיס שעליו תבנה בהמשך את
התוכנית השיווקית של העסק.
תוכנית שיווק שבנויה ללא תוכנית
עסקית בדרך כלל לא תעבוד.
אם אתה מבין ברי המזל שהולך
להם הכול בלי להתאמץ - כל הכבוד,
אשמח ללמוד איך הצלחת.
כל השאר צריכים להתאמץ ולעשות עבודה מקדימה לשיווק.
הסדר הוא כזה:
בונים תוכנית עסקית. לתוכנית העסקית בונים
תוכנית שיווק ואז מתחילים לבצע.
רוב העסקים הקטנים שפגשתי מוותרים
על תוכנית עסקית וישר רצים לשווק,
זה לא עובד ככה וזה לא יעבוד ככה.
הסוד הוא להישאר צמוד ל-6 שאלות שהתשובה עליהם היא כל התוכנית.
מה היעוד של העסק, אם המטרה היא רק שתרוויח כסף מהלקוחות זה לא יעבוד. עסק צריך מטרה, לדוגמא: המטרה שלי היא לעזור לכמה שיותר בעלי עסקים להצמיח את העסק. כל פעולה שמרחיקה אותי מהמטרה הזו אני לא אבחר שלא לבצע.
מה הם 5 הערכים שהעסק מייצג, עסק שמייצג ערכים מקל גם על קהל היעד להתחבר אליו, וגם לבעלים שלו לאהוב אותו ולהשקיע בו. אם אני טבעוני יהיה לי קשה מאוד לישון בלילה כשאני אנסה לקדם משחטת עופות. הערכים שלי ושל העסק שלי חשובים לי וחשובים לקהל היעד שלי.
מי הוא קהל היעד שיפיק את מירב הערך מהשירותים שלי.
בחירת קהל יעד דורשת מחשבה, כי אנשים שונים רוצים דברים שונים,
הרבה פעמים אנחנו טועים לחשבו שאנחנו קהל היעד של העסק שלנו,
ומפתחים שירותים שאנחנו אוהבים.
הגדרת קהל יעד היא משימה לא פשוטה כי היא מצריכה וויתור אבל הוויתור הזה מסייע לנו להיות מדויקים.
לדוגמא: אם אפתח מסעדה ייעודית לגיל השלישי, ברור לי שלא יהיו במסעדה כסאות בר. אם אני רוצה שהיא תהיה מזון מהיר המיקום ישחק תפקיד מרכזי ואם מסעדת גורמה אעדיף למקם את העסק שלי בפינה שקטה.
מה הם השירותים והמוצרים שהעסק שלי מציע לקהל היעד,
זה לא מספיק שאני מציע שירות אחד (טיפול זוגי ב-280 שקל או טיפול פנים ב-480). עסק צריך שיהיו לו סל שירותים.
מטפלת זוגית שעזרנו לה פיתחה שלושה מסלולים:
מסלול של 12 פגישות שבועית ממוקדות
מסלול של 10 פגישות מלאות ו-5 פגישות חיזוק בזום
או מסלול משולב דיגיטלי ופרונטלי לזוגות שרוצים לטפל בבעיה ספציפית.
מה הבידול של העסק שלי? מה מיוחד בו איך אני מבדיל את עצמי ב-2 מישורים:
מישור אחד זה מול קהל היעד ומישור שני זה מול המתחרים.
הבידול הוא הדרך לצאת ממעגל ה: מי הכי זול בשכונה.
איך מכל העניין הזה אני מרוויח כסף, כמה כסף אני מרוויח בסוף החודש,
כמה אני משקיע בשיווק, כמה משכורות, כמה שכירות וכו' בקיצור: מודל כלכלי.
אני לא פגשתי בעלים של עסק מצליח,
שאין לו תשובה ברורה לכל אחת מ-6 השאלות שמרכיבות את התוכנית העסקית.
אצל חלקם התשובות כתובות במסמך מסודר שקל לעבוד איתו,
קל להעביר אותו לצוות, וקל לייצר לו שיווק ואצל חלקם זה יותר מעורפל.
הרבה עסקים קטנים קמים ונופלים בגלל חלום שאין לו תוכנית.
חלום בלי תוכנית נשאר חלום והופך לשיברון לב.
מוזמן לפנות אלינו ביחד נבנה לך תוכנית עבודה להגשמת החלום שלך
או במילים אחרות תוכנית עסקית.
יוני מעצב פנים מעולה.
הלקוחות שלו מרוצים והעבודה שלו מה שנקרא: ללא דופי.
נותן שירות מעולה, בעל יכולת מעולה לקרוא אנשים ולהתאים להם שירותים.
הגיע אלינו כאשר מציקה לו העבודה שלמרות שהוא עסוק כל היום,
הוא לא מצליח להרוויח את הסכום שהוא שואף אליו - 45,000 בחודש.
בשלב הראשון הצמדנו ליוני שירות של מזכירה מרחוק.
המזכירה עשתה קצת סדר והבנו שיוני "שורף" המון זמן בתיאומים עם לקוחות ואנשי מקצוע, בגבייה, ועל הכביש.
בשלב ראשון הורדנו לו מהראש על ידי שירותי מזכירה במיקור חוץ, את כל העבודות המשרדיות הפשוטות.
במקביל תמחרנו מחדש את השירות של עיצוב הבית כך שישאיר ליוני שולי רווח גבוהים יותר.
המחירים החדשים עזרו לנו למגנט לעסק את סוג הלקוחות שיוני כיוון אליו (בעלי דירות באזור רעננה והרצליה).
בנינו תוכנית עסקית מסודרת, הבנו מה הם הנקודות חוזק של יוני ואיך אפשר להבליט אותן (עיצוב מטבחים פונקציונליים) ויוני גם מרוויח יותר, גם עובד פחות וגם עובד עם לקוחות שמתאימים לו.
הכל התחיל בתוכנית פשוטה שענה על שש השאלות:
(חזון, ערכים, קהל יעד, שירותים, בידול ומודל כלכלי)
*המקרה אמיתי השם בדוי ף)
צרו קשר ונצא לדרך.