זו אחת השאלות שאני שומע לפחות פעם בשבוע.
מה כדאי לי: פייסבוק או גוגל, אינסטגרם או טיקטוק, יו טיוב או לחלק פליירים.
יש פחות או יותר אין סוף אפשרויות.
מה זה שיוווק אורגני?
כשאומרים שיווק אורגני,
בדרך כלל מתייחסים להעלאת תוכן לרשתות החברתיות ולרשתות החיפוש
והפצה שלו באמצעות שיתופים ידניים.
ככה אחד אחד, בקבוצות, בדפים, בווטסאפ במייל וכו'.
מה זה שיווק ממומן?
כשאומרים שיווק ממומן מתייחסים גם להעלאת תוכן לרשתות רק שהפעם ההפצת התוכן היא באמצעות תשלום למנוע החיפוש תמורת החשיפה או תשלום בעבור הקלקה על התוכן.
בשורה תחתונה שתי שיטות השיווק עולות זמן ועולות כסף.
היתרונות הגדולים של השיווק הממומן הם:
1. אני יכול לשלוט במי יראה את התכנים שלי, אם לדוגמא קהל היעד שלי הוא אנשי עסקים, שמחפשים מזכירה אישית במיקור חוץ, אין טעם שאני אחשוף את המודעות שלי לשכירים שלא צריכים את השירות.
2. התוצאות הן מיידיות. אני יכול להתחיל לקבל פניות מקמפיין ממומן מיד מהרגע שאני מעלה אותו לרשת.
3. קמפיין טוב יכול לעבוד למשך זמן ארוך בצורה כמעט אוטומטית לגמרי.
היתרונות הבולטים של השיווק האורגני הם:
1. חיסכון בכסף, אין צורך לשלם כדי לייצר חשיפה לתוכן שלי
2. השיווק האורגני בגוגל הוא אומנם איטי, ולוקח זמן רב להגיע לראש תוצאות החיפוש של ביטויים תחרותיים וריווחיים, אבל מהרגע שהגעת החיים שלך הרבה יותר קלים.
3. השיווק האורגני הוא מחשבה לטווח ארוך. לאורך זמן ההשקעה בו יורדת - זו הסיבה שבחרנו צילום של במבוק לפוסט הזה 🙂
כל הנאמר תלוי ברמת התחרות שיש בענף שלך, ובכמות החיפושים של השירות שלך ברשת.
-כדי להחליט מה לעשות,
אפשר לראות בבקשה את התוכנית העסקית שלך?
-אהה... אין לך תוכנית עסקית, אתה רק רוצה לדעת איך לשווק...
אל תשווק לא אורגני לא ממומן ולא נעליים.
תתחיל בתוכנית עסקית, כשתהיה לך תוכנית התשובה תהיה ברורה.
צרו קשר ונצא לדרך.